МЕДИЦИНСКИ РАЗХОДИ за ЛЕКАРСТВЕНИ СРЕДСТВА
За възстановяване на Медицински разходи за лекарствени средства, застрахованото лице представя следните документи:
- Попълнена претенция за изплащане на суми (физически лица) по образец на Застрахователя – оригинал с всички реквизити; За образец на претенцията моля натиснете тук.
- Амбулаторен лист с попълнени всички налични реквизити – копие
- Рецепта - Копие
- Подробна фактура на името на застрахованото лице (с описание на закупените лекарствени средства), придружена с касов бон - оригинал
- Официален документ, съдържащ банковата сметка на застрахованото лице, ако същата не е вписана в образеца за подаване на претенция
- При индивидуални застраховки:
Застрахователна полица
- При груповите застраховки за сметка на работодателя - Служебна бележка от работодателя, че лицето е застраховано към датата на събитието – оригинал
- При груповите застраховки за сметка на застрахованите – Копие от полицата и поименния списък
Ако медицинските разходи са в резултат от покрита по договора ЗЛОПОЛУКА се представят допълнително:
- Сведение за злополука – попълва се от правоимащото лице. За образец на Сведение моля натиснете тук
- При Пътнотранспортно произшествие (ПТП)
- Документ от контролните органи, посетили местопроизществието
- Документ за взета алкохолна проба и резултатите, ако пострадалият е водач на МПС
- При трудова злополука (в случай, че застрахователното покритие по договора/полицата е специфично при трудова злополука)
- Декларация до НОИ за трудова злополука
- Разпореждане от НОИ за призната трудова злополука
Ако са закупени медикаменти за лечение при заболяване на застрахованото лице по застраховки „Злополука и заболяване“, се представя допълнително:
- Реално ползван болничен лист.
Ако сумите няма да се получат от правоимащото лице:
Нотариално заверено пълномощно от правоимащото лице, в което се съдържа изявление (текст), че правоимащото лице е уведомено, че има право да получи сумите лично. За примерен текст на пълномощно моля натиснете тук.
Забележка: Съобразно спецификата на всеки конкретен случай ДЗИ може да изиска в обоснована писмена форма и други документи, освен горепосочените
Претенциите се подават в офисите на ДЗИ или чрез обслужващия застрахователен брокер
При подаване на претенция, правоимащото (упълномощеното) лице се легитимира с лична карта